Bementünk. Megtaláltuk. Két eredeti mintás boxer fajta volt. Különleges minták voltak rajta, nem a szokásos élénk sárgaság. Nagyobb bajban lettem mint ahogy gondoltam, mert nem csak Spongyás boxer volt, hanem Muppets Show-s is! Gonzós. Úgy döntöttem, inkább a Gonzót választom. Ritkaság megtalálni Muppet Show bármit. Sőt, azóta megvette a Disney a Henson valamennyi örökségét, eltüntették a piacról és keveset foglalkoznak a Muppets rajongókkal. Inkább tutibb a politikai korrekt igazságtalan egyéb gyerek mesék. De ez a harag most nem tartózik ide.
Egyet fogtam. 1490 Ft darabja volt. Kicsit soknak tartottam téli időszakban. De Gonzó-ért megéri.
A barátom szólt, hogy miért ne vegyem meg a Spongya-t is, végül is akciós a boxer: 745 Ft valamennyiért. Megmutatta a táblát a boxer szekcióban: "boxer 745 Ft". Azaz 50%. Sales volt, itt-ott mindenhol a boltban. Fogtam a vonzóbb Spongya boxer-t és elindultunk a kasszához.
Természetesen azon a sorban álltam meg, ami nem haladt meg. Egy külföldi állt előttem. Csomó nadrágot és táskát vett. Közben részletesen ellenőrizte meg, hogy a tényleges akciós árt számlázták meg neki és nem a teljes árat. A végösszeg gép kiadása után, újra nézték meg minden terméket, hogy a kasszán állva kis tini eladó tényleg akciósan adta el neki a termékek.
A boltban minden terméken a régi ár volt feltüntetve a címkén, és valamennyi darabon volt egy piros címke egy "50%" felirattal. A tényleges ár csak egy-egy táblán szerepelt a terméktől nem messze elhelyezve.
Amikor kezdte elszámolni az eladó a boxereim, a tényleges ár mutatta a gép. A számolás után rám nézett, azzal várva, hogy fizessem. Euh, és az akció? Kérdezi a barátom. Milyen akció? Válaszol az eladó. Megmagyaráztunk neki, hogy a boxer szekció akciósan van jelezve. "Ah, akkor nincs feltüntetve a gépben!" jelzi az eladó. Fogjuk rá a gépre! Elmegy ellenőrizni. Visszajön. "Ez a termék nem akciós, csak az a termék akciós ami a tábla alatt van!". Mind hárman megyünk oda újra ellenőrizni. Megmutatjuk a táblát. Megmutatja az a sor ami a tábla alatt esik. "Ez az oszlop akciós, a tábla alatt!" megmutatja az eladó.
Honnan tudjam, hogy csak erre a bizonyos termékre vonatkozik az akció. A tábla a boxerek szekrény sarkon van és általánosan hirdeti a boxer árát. Feltüntetjük, hogy a jelzés nem egyértelmű. "Akkor most leveszem a táblát, és így nem lesz probléma!" szól az eladó. Elég könnyen oldotta meg a probléma...
Már sok kedvem nem volt a boxerhez. Megéri annyit vitatkozni egy boxerért? A barátom meglepett az eladó viselkedésétől kéri a felettesét. Visszamegyünk a kasszákhoz. Az eladó bekapcsolja a mikrofont és jó hangosan kéri a felettesét, hogy jöjjön a pulthoz.
Most együtt érzek azokkal az emberekkel akik kényelmetlen helyzetbe kerülnek amikor egy kondom dobozt szégyenlősen kérnek egy patikában és az eladó hangosan kérdezi meg a kollégájától mennyibe kerül. Ezen sokan nevettünk a 90-es években. Most nem nevetek.
Egy felnőtt nő jött meghallgatni a panaszunk. A barátommal mennek hárman ellenőrizni a dolgot. "Mi azt hittük, hogy egyértelmű lesz a tábla, hogy melyik termékhez vonatkozik!". Ahogy mégis igazunk volt, hogy nem volt precíz a tábla és, hogy bármelyik boxer termékre vonatkozhatott, megkaptuk az engedményt. És csak egy gomb nyomáson múlt: erre viszont fel van készülve a gép!
Köszönöm a barátomnak. Az eladó arcától nem igazán tudtam kideríteni milyen érzelmet mutatott: düht? Nem érdeklődés? Fáradtság? Self-satisfaction? Furcsa. Megköszöntük. Elköszöntük.
Hány embernek nem számolják fel az engedményt ha nem reklamálnak, vagy nem ellenőrzik meg?
Utolsó kommentek